Email: poed.tolmon@gmail.com - Βελισσαρίου 1Α τκ546 40 Θεσσαλονίκη - Τηλ. 2310 228071
Κυριακή 21 Ιουνίου 2026
82 χρόνια από τη D-DAY 1944-2026
Στα πλαίσια των εορτασμών της επετείου των 82 χρόνων από την ιστορική μέρα της απόβασης στην Νορμανδία από αέρα και θάλασσα της επιχείρησης “OVERLORD” στη Νορμανδία της Γαλλίας, η Ελληνική Αποστολή της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ειδικών Δυνάμεων έλαβε μέρος από την 1η Ιουνίου έως της 9η Ιουνίου 2026. Εκπροσώπησε την Ελλάδα και τίμησε με την παρουσία της τους πεσόντες των μαχών που λάβανε μέρος εκείνη την μέρα.
Μέλη της ΛΕΔ Ορεστιάδας και της ΛΕΔ Ν. Σερρών λάβανε μέρος σε επετειακές ρίψεις από αεροσκάφη της εποχής τύπου (C-47 Dakota) σε ζώνες ρίψεων όπου πριν 82 χρόνια, Αμερικανοί, Βρετανοί και άλλοι σύμμαχοι προσγειώθηκαν στις 6 Ιουνίου 1944 απελευθερώνοντας τις πρώτες πόλεις της Ευρώπης από τον Άξονα.
Οι πρώτες ρίψεις γίνανε στον Βρετανικό τομέα στην ΖΡ Sannerville “K” κοντά στην γέφυρα του Πηγάσου και της πόλης Καέν όπου Βρετανικά και Καναδικά στρατεύματα της 6ης Αερομεταφερόμενης Μεραρχίας συμμετείχαν στην επιχείρηση “Tonga”.
Αργότερα οι Έλληνες Αλεξιπτωτιστές πήραν μέρος στον Αμερικανικό τομέα και προσγειώθηκαν στην ΖΡ Angoville-au-Plan “D” και La Fiere “O” όπου έδρασε η 101η Αερομεταφερόμενη και 82η Αερμεταφερομενη Μεραρχία. Προσγειώθηκε στα μετοπισθεν του εχθρού ώστε να ασφαλίσουν καίριες θέσεις και την ενίσχυση των αποβατικών δυνάμεων στις ακτές.
Στις 6η Ιουνίου πραγματοποιήθηκε μαζική ρίψη αλεξιπτωτιστών από αεροσκάφη τύπου C130 και Α400 του Αμερικανικού και Γαλλικού στρατού, με αλεξιπτωτιστές των Ένόπλων Δυνάμεων της Αμερικής, Γαλλίας, Ολλανδιας, Βρετανίας, Γερμανίας ως ένδειξη τιμής των στρατευμάτων του Β’ Π.Π.
Με το πέρας των αλμάτων, πραγματοποιήθηκε εκδήλωση για τους τελευταίους επιζήσαντες Βετεράνους και κατατέθηκαν στεφάνια σε μνημεία της περιοχής.


























































